We leven vandaag de dag in een samenleving waarin tijd een luxeproduct is geworden. Mensen willen geen tijd verspillen en zijn continue op zoek naar de efficientste mogelijkheid om hun tijd in te delen. Wanneer je op straat loopt zie je dan ook erg veel mensen op het scherm van hun smartphone kijken. Zij zijn hun tijdsplanning aan het maken. Zij zijn hun route aan het plannen naar de dichtsbijzijnde boekenwinkel of willen met vrienden bij een hip koffietentje afspreken. Lokale zoekmachine optimalisatie (ofwel SEO) is de krachtigste methode om ondernemingen bij deze potentiele klanten in de kijker te spelen.
SEO houdt in dat uw onderneming in de zoekresultaten verschijnt wanneer de potentiele klant op hun smartphone (of ander device) zoekt naar uw naam of merk, uw dichtsbijzijnde locatie, uw bedrijfstak, straat of ander onderscheidend kenmerk. SEO werkt zelfs wanneer een potentiele klant niet direct naar u op zoek is maar zich in de buurt bevindt.
Wanneer u zoekt naar een manier om via het internet meer klanten te bereiken dan is Lokale zoekmachine optimalisatie een strategie die daarbij van onschatbare waarde is. Met lokale SEO zult u de aandacht trekken van potentiele klanten op het moment dat zij hier zelf behoefte aan hebben. U zult hen niet overvallen op een moment dat zij hier geen interesse in hebben en dus ook geen aandacht aan u zullen besteden. Lokale zoekmachine optimalisatie is daarmee een erg klantvriendelijke manier van marketing die respect heeft voor ieders wensen van moment tot moment en van locatie tot locatie.
Om uw onderneming te onderscheiden van de rest is het van cruciaal belang om een sterk online profiel te hebben dat door potentiele klanten op een smartphone (of ander device) eenvoudig en snel kan worden gevonden en de juiste informatie biedt. De snelste route, openingstijden, contactinformatie, reviews en zelfs foto’s zullen potentiele klanten de informatie verschaffen die zij op dat moment van belang achten en hen over de streep trekken om juist uw onderneming te bezoeken en niet dat van uw buurman.
SEO is voor elke onderneming, van klein tot groot, van nationaal tot internationaal, van toegevoegde waarde. Het gaat erom dat potentiele klanten kunnen vinden wat zij zoeken op het moment dat zij daar het meeste behoefte aan hebben. Zelfs voor grote internationale erkende merken met honderden vestigingen is SEO een krachtig instrument om potentiele klanten te bereiken. Grote mediacampagnes waarin het nieuwste hamburgermenu wordt gepromoot biedt een hongerige potentiele klant die om 23:30 over een rijksweg rijdt niet de informatie die hij op dat moment zoekt. Een overzicht dat de openingstijden en de snelste route naar het restaurant laat zien doet dit wel en blijkt daarmee dus ook veel effectiever dan dure mediacampagnes.